HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN!

En blogg om pyssel, virkning, dekorering, inredning, symaskinssyning, bakning mm. Titta gärna in och se vad jag hittar på.

måndag 25 mars 2013

Handledsvärmare - mönster

Efter önskemål om mönster på mina handledsvärmare så har jag äntligen tagit mej i kragen och gjort ett.



Jag har använt detta garn som jag köpt på M-huset.


Det rekommenderas stickor nr 4,5 men eftersom jag virkar så tycker jag att det passar med nålstorlek 4.

Här kommer mönstret:

Gör 32 lm, fäst ihop ändorna med en sm så det bildar en ring.
Varv 1 - 10: 1 stolpe i varje maska (32)
Tummen:
varv 11: Gör 15 stolpar, backa 10 maskor




 i 10:e maskan dra igenom garnet genom maska nr 10 +


 genom maskan som nålen sitter i.


 Det borde se ut så här nu. Detta är tummen.
Virka runt tummen med 10 stolpar, klipp av garnet och fäst den.


 Fortsättning på varv 11: Fäst tråden på nytt där du började göra tummen.
 och virka varvet ut, 17 stolpar.
Varv 12: Gör 5 stolpar, 1 stolpe vid tumfästet, därefter varvet ut 18 stolpar.
Varv 13-14: 1 stolpe i varje (24)
Klipp av garnet och fäst alla stumpar.


 Det borde se ut såhär nu.


 Sen är det bara att dekorera efter tycke och smak. Jag gillar broderspets så det har jag sytt runt både fingerdelen och tumdelen. LYCKA TILL! Ha det gott o kramar till everybody.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gå inte än!

Gå inte än!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...